Over gee & de studio.

 

Creativiteit.

Ik zou niet zonder kunnen. Ik ben een echt gevoelsmens en sta dicht bij de natuur. Als kind was ik al graag buiten en gefascineerd door het leven om ons heen. Zo klein als ik was tekende ik schriften vol bossen, wolven en ander klein gedierte.

Tegenwoordig laat ik mij graag verwonderen over de verscheidenheid van insecten. Want hoewel velen op eerste gezicht een angstaanjagend voorkomen kunnen hebben, zijn ze veelal prachtig en uniek wanneer je er wat langer naar kijkt.

Ik probeer met mijn getekende insecten te laten zien, hoe mooi deze biodiversiteit eigenlijk is. Hiermee hoop ik kleine stukjes geluk in ieders leven binnen te brengen. Een stukje besef, gewaarwording en verwondering over de insecten, maar ook over bloemen, kruiden en de onderwaterwereld. Mijn inspiratiebron, de natuur, is onuitputtelijk en mijn wensenlijst met onderwerpen die ik nog zou willen schilderen en tekenen is eindeloos.

De studio.

Ik werk voornamelijk vanuit mijn thuisatelier in Tilburg.

Ik werk graag met diverse materialen en technieken en hou er van om deze met elkaar te combineren. Waterverf, acrylverf, fineliners, potloden en gouache zijn mijn favoriet. Ik maak daarmee voornamelijk insecten zoals kevers, libellen, vlinders, bijen en hommels. Hierbij stop ik veel aandacht en geduld in de details.

Hoewel mijn werken verschillen van kleine magneten tot grote muurschilderingen en de materialen uiteenlopend zijn, hebben ze allen met elkaar gemeen dat ze natuur geïnspireerd zijn. 

Materialen & technieken.

Creativiteit kent vele vormen. Voor mij is ‘the main factor’ wel dat ik kan creëren. De beeldende kunst, dingen maken, digitaal, met hout, op papier en zelfs op muren.

Dat doe ik graag met gemengde technieken en materialen, waaronder:

  • acrylverf,
  • gouache,
  • waterverf,
  • ecoline inkt,
  • houtskool,
  • 0.03 + 0.05 fineliners,
  • duomarkers of
  • potloden.

Qua combinatie gebruik ik het liefst fineliners, waterverf en potloden om tot het beste resultaat te komen. De dunne lijnen in combinatie met stippeltechniek (ook wel dotwork of pointillisme genoemd) zorgen door vele fijne details. Dat vergt veel geduld, en dat is ook precies waar mijn kracht ligt. Want geduld? Dat heb ik! Zo komen de werken die soms wel 15+ uren in beslag nemen, het beste tot zijn recht.

Qua papier gebruik ik het liefst aquarelpapier of  Khadi papier. Khadi papier is 100% katoen papier uit India. Het wordt met de hand geschept. Dit prachtige papier heeft een lange vezel, wat uit uitzondelijk sterk maakt. Omdat het met de hand geschept wordt heeft ieder vel een grove afwerking. En die imperfecties,  zijn precies wat dit papier zo mooi maakt.

Verder is dit papier zuurvrij en geschikt voor vele mogelijkheden, waaronder alle technieken die ik gebruik. Ik maak gebruik van 320 msg grof Khadi papier.

vrouw met haardband in
Ontwerp Powered by Inspiration

Pin It on Pinterest